Stowarzyszenie o nazwie „Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów – Oddział Rejonowy w Grodzisku Maz.”, działa na podstawie przepisów ustawy Prawo o Stowarzyszeniach oraz Statutu Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów zatwierdzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS 0000109984) i posiada osobowość prawną.
Jednostkami nadrzędnymi są: Oddział Okręgowy PZERiI w Warszawie oraz Zarząd Główny PZERiI w Warszawie. Związek zrzesza emerytów, rencistów i inwalidów z terenu miasta i gminy Grodzisk Maz. Celem działalności jest organizowanie życia kulturalnego emerytów, rencistów i inwalidów, udzielanie pomocy w poprawie warunków socjalno-bytowych poprzez współdziałanie z organami władzy i administracji samorządowej oraz innych organizacji gospodarczych, społecznych i spółdzielczych.
Najwyższym organem grodziskiego Oddziału Rejonowego PZERiI jest Walne Zgromadzenie Członków. Na tym Zgromadzeniu wybierany jest na 5-letnią kadencję 19-osobowy Zarząd oraz 5-osobowa Rejonowa Komisja Rewizyjna. Nowo wybrany Zarząd spośród swoich członków powołuje przewodniczącego, który przedstawia do akceptacji członków 5-osobowego Prezydium.
Zgodnie ze Statutem, plenarne posiedzenia Zarządu odbywają się dwa razy w roku. Zatwierdzane są na nich kierunki działania i plany finansowe na dany rok oraz przyjmowane są sprawozdania z wykonania zadań i gospodarki finansowej półroczne i roczne. Prezydium Zarządu działa w imieniu Zarządu w okresie między jego posiedzeniami.